Thursday, January 14, 2016

Sekular?

Kenapa perlu menyambung pengajian? Mengapa saya menyambung lagi pengajian?

Saya pernah berada di klinik kesihatan namun teruk dibuli MO in charge. Jujurnya kita perlu menjadi yang terbaik di lapangan kita.

Dan jujur saya punya banyak perancangan lain sesudah menyelesaikan pengajian sebagai pakar.

Saya ingin belajar AlQuran, mendalami skil dakwah lagi dan membuat yang terbaik di medan dakwah.

Kehidupan yang lebih baik. Tiada oncall. Ruang masa yang lebih baik untuk keluarga dan dakwah.

Cumanya dakwah tidak pernah menunggu kita. Kita kian sibuk. Fasa sebelum dan selepas baitul Muslim jauh berbeza.

Semasa housemanship, saya masih sempat membawa dua usrah. Kini dengan anak kecil, hamil, kerja yang sibuk menyesakkan ruang masa untuk dakwah. Pastinya kita tidak mahu sekular. Seluruh kehidupan kita adalah dakwah. Namun di sana ada tugasan dakwah utama yang tidak boleh diabaikan. Makanya di setiap fasa kehidupan, kita perlu melakukan yang terbaik. Tidak menunggu hari-hari seterusnya kerana bimbang tiada esok dalam kehidupan kita.

No comments: