Thursday, January 14, 2016

Gila..

Saya baru mengambil peperiksaan MRCP Part 1 di Myanmar. Itu percubaan saya yang kedua.

Mungkin ada yang menganggap saya gila untuk mengambil peperiksaan di Myanmar. Saya hamil anak kedua dan dijangka bersalin bulan Mei semasa peperiksaan dijadualkan di Malaysia.

Saya perlu menggunakan masa yang ada sebaiknya. Berniat mahu mengambil peperiksaan di Singapura tapi saat mahu mendaftar, tempat di Singapura sudah penuh.

Ada tekanan yang dirasai. Bagaimana seandainya saya gagal? Malu bukan mahu berdepan dengan teman-teman yang mengetahui. Tapi Allah jualah yang lebih mengetahui rahsia dan hikmahnya.

Bila saya bicarakan pada Aiman, adik lelaki saya tentang keputusan untuk mengambil peperiksaan di Myanmar, yang mungkin pada pandangan mata yang lain gila, katanya hanya orang luar biasa yang akan melakukan perkara luar biasa. Usah jadi orang biasa, jadi orang luar biasa.

No comments: