Sunday, January 13, 2013

Huhu..

Serasanya kalau ke hospital, seringkali hati ini sebak. Malah berkira-kira mahu menangis ataupun tidak. Pagi tadi juga mahu mengambil darah seorang makcik yang demented (nyanyuk). 

Saat saya menjaganya, saya telah masukkan dua brannula, satu untuk IV drip, ubatan dan satu lagi tujuannya adalah untuk mengambil darah. Saya memasukkannya saat dia ditenangkan oleh anaknya. 

Makcik ini Muslim, berusia 80 tahun. Bagaimana anaknya menenangkannya? Dia dan ibunya menyanyi bersama-sama lagu Baa Baa Black Sheep dan Twinkle Twinkle Little Star. Jujur saya mahu pengsan di situ juga. Sedihnya, dan pagi tadi saya mengajarnya, "Allah! Allah!" saat mahu mengambil darah. 

Sedihnya andai nenek tua tersebut meninggal dunia dengan lafaz yang bukan sepatutnya..

No comments: