Sunday, April 01, 2012

GMJ..


Allah yang merezekikan saya untuk hadir ke perhimpunan Global March to Jerusalem (GMJ) yang berlangsung di Shah Alam semalam. Allah yang mentakdirkan cuti, Allah yang mentakdirkan segala-galanya. Jujur program semalam umpama salju dalam menghadapi sahara kehidupan. Semangat dan auranya masih terasa sehinggi kini. Program semalam adalah ubat untuk melalui kesakitan.

Jujurnya semasa kita di bangku sekolah, terlalu banyak program motivasi yang kita hadiri. Namun motivasi itu cuma bertahan sehari dua. Namun Islam dan Palestina memberi motivasi yang sungguh luar biasa. Sangat kagum dengan ucapan brother Ooi semalam. Sentakan hebat dari seorang bukan muslim untuk muslim seperti saya. Saya rasa setiap muslim yang masih menikmati McD dan barangan boikot lain perlu meludah dirinya sendiri setelah mendengar ucapan brother Ooi. Dia yang bukan muslim lebih baik pemahamannya berbanding kita.

Saya juga sangat kagum dengan persembahan Flash Mob semalam. Mereka terus bangkit dan bangkit. Mesejnya sangat dalam. Saya berharap dapat menukilkan satu tulisan hati mengenai Flash Mob semalam. Moga Allah mempermudahkan..

No comments: