Saturday, March 24, 2012

Warkah maya..

Minggu-minggu lalu adalah kefuturan saya. Orang yang sakit pastinya mengerti makna sihat yang pernah dilaluinya. Begitulah juga futur. Andai kita pernah bersemangat suatu ketika dulu, pasti kita sedar dan faham makna futur. Dan futur adalah sakit yang paling menyakitkan...

Ada beberapa perkara yang saya lakukan semasa saya futur. Saya menitipkan warkah rindu buat para murabbi, ex-mutarabbi dan sahabat-sahabat saya. Masya Allah, dengan izin Allah mereka membalsnya dengan bicara hati yang begitu menyentuh hati saya. Saya kongsikan warkah maya dari ex-naqibah saya...

"Ciknah memang ingat kat anak-anak semua, hanya dalam doa saja. Nak jumpa memang tiada ruang buat masa ini. Memang rindu..nak berjumpa dan bertemu dalam liqa seperti dahulu...".

"Di KL macam biasalah bizinya. Ada masa tiada juga."

"Allah beri kita banyak peluang beramal dan berdakwah. Tetapi tak semua dapat kita penuhi peluang itu. Untuk Afeera, kerja sekarang adalah peluang beramal dan berdakwah. Kita semua tahu Allah beri berasaskan kemampuan kita."

"Tugasan ini adalah ujian amal dan iman. Afeera mampu untuk hadapinya."

"Doa ciknah semua anak-anak mampu hadapi kesukaran, keletihan dan pelbagai tugasan sebagai HO sekarang."

"Boleh nak minta orang lain doakan untuk kita.....tak apa....sebagai usaha kita mungkin, terutama doa dari ibu bapa kita."

"Tetapi kita dididik tak harap doa orang lain agar pergantungan kita benar dan hanya pada Allah."

"Apabila Allah memperkenankan doa kita...atau harapan kita hanya pada Allah....kita akan rasa nikmat mencintai Allah. Walaupun doa kita tidak diperkenankan buat masa ini...."

"Afeera, insan yang kuat..insyaallah akan mampu hadapi ujian ALLAH."

"Jika ada masanya ingin menangis, menangislah...bukan kita lemah tapi dapat kurangkan tekanan...."

"Zikir yang selalu Afeera amalkan dan bacaan quran pasti akan beri ketenangan...jangan lupa selawat pada kekasih junjungan kita ya....pasti kita rasa rindu pada Rasullullah kan....tanpa baginda tak sampai Islam pada kita...Jika ada ruang waktu....bermunajatlah pada Allah dimalam hari..."

"Ok Afeera pada masa lain kita beremail lagi ya......Jzzkillah ingat dan jangan luput hubungan ukhwah ini ya...Salam sayang untuk Afeera...jumpa lagi nanti ya!"

Rindunya... Insya Allah zaman HO akan berlalu...

No comments:

There was an error in this gadget