Sunday, June 20, 2010

Globe putih...


Saya suka bahagian cerita ini mengenai globe putih. Saya ingin melihat sesuatu yang satu. Saya punya satu cita-cita. Namun belum berjaya. Dulu saya ingatkan X itu menginginkan satu, namun tidak. Akhirnya saya tidak mampu lagi menggapai cita-cita yang satu itu.

Sebuah cita-cita mungkin mengambil masa yang lama untuk berjaya. Yang pasti satu masa nanti globe putih itu akan ada. A, B, C, D sehingga Z akan bergabung. Itu pasti. Akan wujud satu ustaziatul alam pastinya.

Buat masa ini, saya mengikut arus. Hari ini saya menghadiri pelancaran IKRAM. Berharap dan terus berharap agar satu masa nanti globe putih itu akan lahir di bawah satu lembayung aqidah.

Yang pasti, kerja selepas ini akan lebih banyak. Terlalu banyak.

Yang jelas, saya terlalu gerun memikirkan diri sendiri. Islam sedang menang. Adakah saya masih bersama kafilah kemenangan ini sehingga akhirnya? Allahu A’lam. Proses penapisan sedang dan akan terus berlaku. Ya muqallibal qulub, thabbit qulubana ‘ala deenik..

p/s - cerita ini ada part laghanya, tidak digalakkan untuk ditonton. Allahu A'lam

No comments: