Saturday, September 12, 2009

Setahun yang lalu..

Terlalu banyak idea yang ada cuma tidak berkesempatan menulisnya di sini. Bilakah saya mampu merealisasikan segala perkara yang dicita-citakan? Saya setuju dengan tulisan Rebecca Ilham mengenai novel cinta islami. Adakah di sana terdapat kemungkinan bahawa saya akan menamatkan tulisan saya yang telah bermula? Allahu A'lam.

Setahun yang lalu setelah tamat tahun dua, saya membuat elektif di dalam bidang penulisan. Ada 16 bab sinopsis novel yang telah disiapkan. Sehingga hari ini saya tidak berkesempatan untuk menyambung tulisan tersebut. Tadi saya belek kembali laporan elektif Bahagian pengenalannya membuat saya teringat cita-cita saya yang dulu. Cuma hari ini saya mungkin bukan saya yang dulu.

"Alhamdulillah, I manage to complete my elective in writing. For me, writing is about the relationship with Allah. I can write easily whenever my soul is content with the consciousness of Allah. But whenever I was away from Allah, I felt that I can’t write. I am facing Writer’s Block whenever I run away from Allah. It is really difficult to write whenever my own soul was emptied. I would like to thanks Allah in the first place for helping me in doing my elective".

"I would like to thanks my family for giving me idea and always be there for me. They support me in writing. They wish that I can do something for the ummah. Even though my writing is not complete, I wish to pursue it whenever I have time. I hope that I can become a good Muslimah novelist in the future that helps the youth to see their potential and future through the perspective of Islam".

Moga satu masa nanti akan ada sesuatu yang mampu saya tinggalkan untuk ummah yang sangat saya cintai ini.

1 comment:

ana muslim said...

MashaAllah, teruskan menulis...

ukhtikum fillah,
Kak Fadzlin