Sunday, April 12, 2009

99 Belon..

Saya perlu menghantar proposal elective dalam masa 2 minggu. Fikiran saya masih keliru memikirkan bidang yang ingin saya terokai. Hati saya mahu meneroka dunia kanak-kanak cuma saya masih belum yakin dengan kemampuan diri saya untuk beradaptasi dengan dunia mereka.

Saya sempat bertanyakan bonda, benarkah pilihan saya. Maha Suci Allah yang menjawab persoalan tersebut semasa saya menonton Oprah. Video ini meyakinkan saya dengan pilihan saya. Video ini benar-benar membuatkan saya sebak. Saya sukakan penghujung video ini yang menyedarkan hakikat kekuasaan Allah.

Benar kata-kata ibu tersebut di dalam bicaranya bersama Oprah bahawa dia memilih untuk menikmati setiap saat bersama anaknya dan mahu bersedih di kemudian hari. Kita yang memilih cara untuk berhadapan dengan kehidupan, bukan?

Deskripsi video ini juga mengujakan saya. Alhamdulillah atas petunjuk ini...

"Eliot was born with an undeveloped lung, a heart with a hole in it and DNA that placed faulty information into each and every cell of his body. However, that could not stop the living God from proclaiming Himself through this boy who never uttered a word."

Blog mengenai Eliot boleh dibaca di sini.

No comments: