Thursday, October 09, 2008

Euphoric...

Apabila kegembiraan menghuni hati, diri jadi begitu bimbang. Takut semua itu ujian. Saya minta nasihat dan doa dari seorang sahabat. Meminta padanya agar sahabatnya ini dikurniakan taufiq dan hidayah dariNya. Syukur pada Allah kerana mengurniakan saya sahabat yang baik. Bicaranya membuat saya terharu..

Orang yang mendapat hidayah tidak semestinya selalu akan menangis. Ada juga yang langsung jadi periang. Kan bagus macam itu. Jadi penawar untuk orang lain. Penawar itu pula boleh jadi macam-macam. Cherish the condition u r right now. Mana kita tahu lepas ini kita akan jadi orang yang paling penyedih dalam dunia pula. Masa itu semua orang yang pernah kita jadi penawarnya akan jadi penawar kita pula. Jangan pernah lupa untuk selalu bersangka baik dengan Allah. Kan keadaan seperti itu dengan izinNya juga, jadi hikmahNya pasti.

Rindu pada sahabat, akhawat dan biah yang baik. Saya bimbang saya semakin hanyut sebenarnya.

--------------------------------------------

Apabila membaca komen anonymous berkenaan entri watan, saya rasa saya gagal memahamkan manusia lain segala yang saya fahami. Mungkin juga saya silap kerana menggunakan ‘budak Kelantan’ sebagai contoh. Bukan contoh yang penting. Saya hanya mengharapkan kamu dapat memahami makna watan dengan baik.

Antara komen anonymous:
Emmm .. tapi tak pernah lagi saya dengar orang Kelantan mengaku Johor dan Kedah itu tanah air, sama sekali tidak pernah !

Di mana anda mendengar nya ?

Huhu..Saya berikan contoh watan itu seperti Spain, Irian Jaya dan lain-lain lagi. Kalau negara-negara itu sahaja sudah menjadi watan, Johor, Kedah dan lainnya lebih-lebih lagi. Kadang saya merasakan saya gagal dalam menulis. Gagal memahamkan manusia lain. Saya perlu sentiasa mengingati bahawa urusan hidayah adalah milikNya.

Entri kak Zakiah berkenaan The Law of the Seed sangat best. Allah faham permasalahan kita. Lepas baca entri itu, saya tetap mahu terus menulis. Tidak kisahlah orang faham atau tidak. Saya akan gagal berkali-kali dalam penulisan dan kehidupan saya. Semua itu normal sahaja. Pentingnya saya bangkit kembali.

2 comments:

salihin said...

salam..
hmmm..totally agreed wit u..
evrythg we do..we should turn to Allah ..d best place!
;>

ummuafeera said...

waalaikumussalam warahmatullahi taala wabarakatuh

yup...

There was an error in this gadget