Saturday, July 05, 2008

Buat kerepek lagi...

Anwar AlAwlaki

Bicaranya begitu dekat di hati. Syukur padaNya yang menemukan saya dengan tokoh ini meskipun sekadar mendengar bicara audionya melalui pencarian di laman maya. Terlalu banyak videonya di Awaktiub.

Tafsir Fi Zilalil Quran

Hari ini ayah belikan keseluruhan jilid tafsir ini. Terlalu kagum dengan penulisnya, Assyahid Syed Qutb. Bagaimana dia boleh menulis sebanyak itu? Kebanyakan tulisannya dihasilkan di penjara. Tanpa kelengkapan yang sempurna, dia mampu menulis. Adiknya pula membantu menyeludup tulisannya. Dan hari ini saya dapat membacanya. Dia mampu menulis sebanyak itu sedangkan saya, untuk menghadam dan membacanya sahaja seakan tidak punya kudrat dan masa. Saya malu. Anwar AlAwlaki juga menulis komen berkenaan tafsir ini.




Auditory learner

Saya merupakan auditory learner. Kemampuan membaca yang ada pada saya kian merosot. Banyak buku yang dibeli tapi tidak sempat dihadam.

Pengunjung blog

Semakin hari, saya semakin bimbang melihat statistik kehadiran pengunjung blog ini. Saya amat berharap agar saya tidak menyesatkan pembaca dengan tulisan-tulisan saya. Hanya Allah sahaja yang mampu menyelamatkan semua.

Badan Bookstore

Banyaknya buku yang ada. Bestnyer kalau saya ada kedai buku sebesar itu. Kalau nak sangat buku-buku tu, kahwinlah dengan anak pemilik kedai buku tersebut…hmmm.. nak tak? (Kerepek semata-mata, tiada kaitan antara yang hidup mahupun yang telah dicabut nyawanya oleh Izrail)

Johor

Benci untuk menggambarkannya. Rakyat negeri ini hanyut dengan pembangunan. Saya benci melihat kehadiran TESCO yang merata-rata di sini. Yahudi dengan rasa seronok melabur di negeri ini. Duhai Afeera, Rasulullah SAW boleh ubah orang yang bogel untuk hidup dalam naungan AlQuran. Insya Allah, rakyat kat Johor ni masih pakai baju, masih boleh diubah. Optimislah.

4 comments:

a believer said...

optimis!!..kita seharusnya lebih optimis!!
afeera..saya benci cuti!!!..
hilang arah tanpa program tarbiyyah.. cepatlah kelas bermula kembali..
eh..kita housemate dan groupmate thn dpn =P

ummuafeera said...

yup..optimis...entahlah kak lin...

entahlah...kalau rasa stress sangat..tak sabar nak cuti...

bila dah cuti...rasa nak sangat pengisian...

hmm...ya..kita housemate dan groupmate yg sama tahun depan...waa...saya dah ada akak...

~:: Lu'Lu' aLMakNuN ::~ said...

hahaha...kyg pn dh jd org yg plig bnci dgn cuti...slu gagal nk capai trget stp hari...btul lah kata2 hukamak; kerehatan itu membuka pintu kelalaian...

ummuafeera said...

saya tak benci cuti..tanpa cuti pun akan terasa penat sangat...best kalau seimbang...

There was an error in this gadget