Wednesday, June 11, 2008

Professional Exam..

Semalam mentor saya smskan pantun:

Seminggu lagi tiba peperiksaan,
Berdebar jantung dirasakan,
Bersungguhlah dalam pelajaran,
Zikir dan doa jadi amalan.

Saya membalasnya dengan ucapan terima kasih.

Kemudian dia menghantar serangkap pantun lagi:

Exam kan dah biasa,
Soalannya mudah dan senang,
Banyakkan doa sentiasa,
Agar dapat menjawab dengan tenang.

Saya tidak tahu jawapan yang selayaknya untuk saya balas. Saya dah tinggalkan pantun berbelas tahun lamanya. Namun saya mencuba menukilkan serangkap pantun. Mungkin sebagai peringatan buat diri sendiri juga.

Allah pemberi khair,
Meski gagal atau lulus,
Usaha belum berakhir,
Moga doa kami tulus.

Allah pasti mentakdirkan yang terbaik buat saya....Alhamdulillah, syukur padaNya kerana mentakdirkan manusia-manusia baik untuk bersama dengan saya.

No comments: