Tuesday, April 15, 2008

Muhasabah..


Untuk paparan yang lebih jelas..sila klik pada gambar..Kredit buat pelukis. Saya tidak mengenalinya, tapi saya kira ada manfaatnya untuk saya kongsikan di blog ini. Moga Allah membalas segala kebaikan buat penulis.

5 comments:

cikgu jawe said...

semoga Allah balas kebaikan kepada awak memanjangkan tazkirah ni pada kami..

~khairiah hasanah~ said...

assalamualaikum~

kartun yang simple tp mmberi makna yg mndalam~
best^^,~

ummuafeera said...

cikgu jawe, saya cuma memanjangkan sahaja..kredit kepada pelukis yang mengungkapkan banyak persoalan dalam satu lukisan sahaja..

khairiah hasanah, ya.. ia memberi makna yang mendalam bagi mereka yang ingin memikirkan..

Anonymous said...

lukisan di atas merupakan penghinaan terhadap usaha dakwah rasulullah,para tabiin dan para ulama lain.dalam buku-buku risalah taalim dan lain-lain,semuanya menekankan soal akidah dahulu.tidak timbul orang kata sesat ajar sirah dulu.pelukis tersebut tidak memahami fiqh ad-dakwah..inilah masalah bila persoalan akidah diambil mudah,yang lain-lain dianggap aula.entah siapa lah yang cakap belajar sirah dahulu taksub.siapa?tiada siapa juga yang mengatakan sesat melainkan hanya prasangka sahaja.

tiada siapa yang halang untuk menulis,tetapi biarlah dengan fakta ilmiah.saya tidak menasihati saudari supaya berhenti menulis seperti mana yang digambarkan dalam gambar tersebut.kadang-kadang manusia ni banyak sangkanya.saya suruh tulis tentang lain.bukan tentang diri,jangan pula diambil contoh maryam jamilah yang hebat,untuk dibandingkan dengan diri kita.

ummuafeera said...

pernah dengar tak kata-kata ni..siapa makan cili dia terasa pedas?

bagus gak la saya jumpa awak...seseorang yang menghidap OCPD..menarik tengok awak melatah..menarik tengok awak terasa..padahal tidak cakap pun benda tu ditujukan kat awak..

nanti awak nak tak jadi bahan untuk thesis saya?

kalau rasa diri hebat..awak tulislah...kongsi ngan saya..jangan jadi NATO - no action talk only..

There was an error in this gadget