Sunday, January 07, 2007

Hanya ISLAM!!!


Alhamdulillah, setelah lama saya mencari, akhirnya saya menemukannya. Hidup yang selama ini kosong kembali terisi. Terima kasih Kak Maryam kerana membantu saya kini. Seronok sekali rasanya hari ini. Meskipun terlalu banyak kerja yang perlu dibereskan, namun pengisian yang saya hadiri selama dua hari ini benar-benar memotivasikan saya. Saya belajar banyak perkara dalam dua hari ini.

Terlalu banyak yang ingin saya kongsikan. Insya Allah, saya akan cuba menulis di dalam blog ini sedikit demi sedikit. Sememangnya Islam tu fitrah bagi setiap manusia. Hidup ini akan terasa kosong sekiranya kita cuba lari dari fitrah.

Benar kata Kak Maryam, saya adalah seorang yang amat sukakan analogi. Tadi Kak Hakimah memberi analogi. Lihat alam ini. Semuanya mengikut fitrah kejadiannya. Kalau penyu bertelur, anak penyu yang akan menetas. Itukan fitrah. Cuba bayangkan sekiranya, penyu bertelur, tetapi anak harimau yang keluar. Haru biru jadinya dunia ini.

Dan bumi ini adalah Islam. Itulah fitrahnya. Namun tiada sehektar tanah pun di dunia ini yang mendaulatkan Islam. Mana mungkin dunia ini aman apabila sudah lari dari fitrahnya. Pelik bukan melihat alim ulama kini. Isu yang remeh temeh dikatakan bidaah. Bukankah satu bidaah yang besar apabila tiada satu hektar tanah pun di muka bumi ini yang ada di dalamnya Islam sebagai deen, cara hidup yang syumul dan lengkap? Aduh, peliknya..

Jom sama-sama membaca buku Ayyuha Syabab tulisan Assyahid Imam Hassan Al Banna. Ketahuilah hanya fikrah Islam sahaja satu-satunya fikrah yang dapat membebaskan manusia dari kegelapan ini. Hanya ISLAM!! TIADA YANG LAIN!!!

No comments: