Wednesday, March 21, 2018

Wanita..

Hati terobek bila membaca perkhabaran di alam maya. Seorang anak dirogol bapanya 600 kali. Apa alasan kita di depan tuhan?

Salah siapa? Salah kita semua.

Kita biarkan iklan-iklan lucah berleluasa. Kita biarkan fb page founder produk-produk tak berguna. Kita biar founder yang menjual kopi pacak memiliki 100000 follower. Kita biarkan orang-orang begini menghina pegawai perubatan yang menulis dengan ilmu.

Saya keluar untuk mencari kedai printer. Ternampak iklan billboard besar di highway. "Tua pun terlajak. Produk terlajak laris." Kebodohan apa yang melanda umat?

Selagi mana kita biarkan kudis tak dirawat, maka nanahlah jawapannya.

Selagi mana wanita dinilai sebagai objek seksual semata, punahlah umat.

Bilamana wanita sendiri mencari nafkah dengan menjual produk-produk dengan iklan lucah, maka kehancuranlah jawapannya.

Selagi mana para wanita, ibu-ibu, anak-anak perempuan tak bangkit melawan dan membanteras semua ini, selagi itulah kita akan binasa.

Selagi mana kita biarkan semuanya terbiasa, membiarkan iman tak lagi berdenyut, tak rasa berdosa melihat semua ini, bukankah kita calon paling layak di neraka?

Wanita perlu dinilai dari sudut ilmunya. Merekalah tangan yang menggoncang dunia. Menjual produk kecantikan, scrub badan tidak menaikkan potensi wanita. Duit bertambah di dalam poket tapi gagasan yang dibawa kecil. Siapa yang akan berjuang untuk ilmu, berkorban untuk umat?

Cantik hanyalah selapis kulit yang membaluti. Tiada yang kekal dengan fizikal. Pada akhirnya kita akan menjadi mayat yang dimakan ulat. Yang kekal adalah amal dan ilmu.

Bilamana seorang doktor wanita yang berbicara dengan ilmunya tidak dipertahankan, ia hanyalah manifestasi pemikiran umat yang sungguh bercelaru. Ilmu atau kelucahan yang menjadi pilihan?

Bilamana tiada isteri yang memboikot suami yang menonton pornografi, terlebih hancur kehidupan untuk anak-anak perempuan kita.

Bilamana tiada lelaki-lelaki yang menginfaqkan wanita yang dikasihi untuk umat, kefasadan berleluasa.

Bilamana lelaki dan wanita berkahwin, pemikirannya hanya seksual semata tanpa cita-cita terbesar membangunkan keluarga, berkecailah institusi keluarga.

Bilamana tiada ulama yang mengeluarkan hukum haram menjual produk dengan iklan-iklan bilik tidur, selagi itu umat ini akan hancur.

Kita menanti ulama yang mencari dan berbincang dengan pegawai perubatan mengenai topik-topik ini dan menegur kepincangan umat. Paling kurang mendidik masyarakat tentang haya' (malu).

Kita bukan binatang yang dilahirkan untuk makan, minum dan seks semata. Kita khalifah yang dilantik di muka bumi ini.

Hari ini kita perlu berperang. Berperang, membunuh dan menghancurlumatkan produk-produk jahanam. Kita perlu membisukan founder produk lucah dengan report page-page sampah ini. Kita perlu mengkafankan segala bentuk kelucahan.

Yang benar,
Seorang anak perempuan
Seorang isteri
Seorang ibu
Seorang pegawai perubatan

No comments: