Saturday, December 03, 2016

Bongkak

Menulis di Facebook kadangkala mengundang rasa tidak selesa bagi saya. Mungkin perlu menulis semula di sini. Di sini saya tidak mengenali pembaca saya.

Saya kini di jabatan baru. Semalam boss mesej untuk lihat semula satu pesakit yang telah dilihat oleh jabatan lain juga. Saya terus melulu pergi.

Bila saya pergi, ada consultant jabatan lain yang tak saya kenali.

Melihat nametag namanya, saya memberitahu dengan nada baik, "My boss just informed me that..."

Saya belum berkesempatan memperkenalkan diri.

Terus saya ditegur di hadapan registrarnya, HO, pesakit dan lainnya. Tersengih-sengih registrar dan pesakit.

Ayat yang keluar seperti tiada adab dan lainnya menyakitkan juga.

Kemudiannya dia bersyarah mengenai god-fearing dan lainnya dan membuat tuduhan MO tidur dan lainnya tanpa tahu bagaimana teruknya oncall MO medical. Sarkasm.

Kontradik. Cerita tentang takutkan tuhan, adab dan lainnya. Tapi memalukan orang bawahan, membuat tuduhan tanpa justifikasi. Beria mengaibkan di hadapan pesakit. Apa adab yang kamu pula ada Mr F?

No comments: