Thursday, June 20, 2013

Kenapa?

Saya melalui hari-hari gelap housemanship sekali lagi semalam.. Hati dan nubari sudah tidak mahu mewarnakan salji sebagai putih, malah hati ingin mewarnakan seluruh dunia ini dengan warna hitam...

Ya, saya terduduk lagi.. Tiada siapa yang membela ketika itu.. Dibentak-bentak.. Dibaling fail.. Mimpi ngeri.. Dan ketika itulah saya mengatakan di dalam hati, "Kerana itulah Allah menciptakan neraka, untuk mereka yang menzalimi manusia lain".. Cukuplah Allah sebagai saksi untuk segala-galanya.. Saya ingin menintakan semuanya.. Namun masa dan fizikal saya sudah tidak bermaya.. 

Di saat saya ajukan pada Allah bahawa mengapa pilihan yang dipilih atas dasar dakwah sangat menyakitkan? Semalam semasa meeting, ustaz kata, inilah jalannya!

Dalam seribu satu rona kesedihan, Allah izinkan saya menonton video ini.. Ya, kezaliman dua doktor non muslim terhadap saya adalah sedikit dibandingkan dengan apa yang dilakukan oleh regim Basyar ke atas doktor yang diceritakan ini..

Hakikatnya mehnah kita di atas jalan ini masih sedikit dibandingkan dengan mereka!

1 comment:

Anonymous said...

org 'zalim' ada dimana2.bukan dlm dunia doktor shj.moga terus kuat ukht!:)ramadhan kareem.