Monday, July 04, 2011

Kayu ukur...

Aku memang mengkagumi akhawat. Malah aku bersyukur ditakdirkan untuk berada di bumi ini. Hati terasa basah dengan segalanya. Himmah pun menguat. Seakan-akan tak sabar untuk terus bergerak. Banyak yang aku pelajari dalam hari-hariku di sini.

Sungguh aku kagum dengan mereka yang bergerak di jalan ini. Kata seorang ukhti, "Kita harus melihat anak-anak binaan kita seperti Solahuddin Al Ayyubi, Sultan Muhammad Fateh dan lainnya. Kita melihat Solahuddin Al Ayyubi, Sultan Muhammad Fateh dan lainnya berlari-lari ke arah kita. Kita ingin lahirkan insan-insan yang apabila mereka faham, mereka akan menjadi seperti generasi terdahulu. Kerana cita-cita kita begitu tinggi. Kita mahu mencapai ustaziatul alam."

Masya Allah! Sungguh aku malu melihat mereka. Terlalu tinggi kayu ukur yang diletakkan oleh mereka. Pernah kita berfikiran sebegitu?

4 comments:

atTahirah said...

wah wah! akak!
dah mula berlari kencang di bumi johor sana yea?
hebat! all the best kak!!! miss u so much!

Ummu Afeera said...

akak baru mula melangkah athira...adik yg akak diamanahkan utk DF di sini pun athira juga...doakan moga Allah mudahkan..akak tak jumpa geng2 doktor yg awak cakap itu...cuma jumpa geng2 kak sofi..:)

atTahirah said...

geng2 kak sofi pon ok gak tu..mybe kak sofi boleh carikan gèng doktor yg sy mksd kan ari tu, salah sorng nye Kak Sufia. hihi brdakwah dgn lebih kencang di sana! =)

anahazirah said...

pernah terfikir..tp brapa sgt yg diberi..