Monday, October 26, 2009

Meila...

Saya mahu update blog tapi masa begitu mencemburui. Sedikit sahaja coretan hari ini. Semalam saya borong majalah Tarbawi, majalah dakwah di Indonesia dari naqibah saya. Duit saya banyak dilaburkan untuk majalah-majalah itu. Dah lama sebenarnya tidak beli buku sebab tiada masa untuk membaca, tapi aroma majalah ini menarik hati saya sebabnya dalam kesendatan masa yang saya ada, saya inginkan tulisan-tulisan yang lebih santai tapi punya pengisian.

Saya suka membaca pengalaman orang. Mungkin sebab itu saya sangat suka membaca blog orang. Tidak suka sangat membaca buku-buku berorientasikan teori. Bestnyer kalau ada doktor-doktor pakar yang boleh menulis buku perubatan berdasarkan pengalaman, takdelah buku-buku perubatan itu menjadi sesuatu yang sangat memualkan. Kan best kalau buku-buku perubatan mempunyai rasa hati untuk dihayati? Sudah Afeera, kamu sudah mula merepek…

Berkenaan dengan majalah itu, semalam saya ambil satu dari 17 majalah yang saya beli. Ada satu kisah yang buat saya menangis dan saya gagal menghabiskan tulisan tersebut. Saya tertidur dengan tangisan. Kisahnya mengenai Meila, seorang mahasiswi yang meninggal dunia di tengah semangatnya berdakwah. Saya terjumpa tulisan tersebut di laman maya. Kalau berminat, bolehlah baca di sini.

Jangan pelik kalau tulisan saya akan bernada keindonesiaan selepas ini memandangkan saya sedang menghadam tulisan-tulisan dalam bahasa Indonesia.

No comments: