Tuesday, August 04, 2009

Tipu...

Batch saya kena kuarantin. Ada kes positif H1N1. Kepala saya yang berpinar-pinar menyelesaikan research proposal bersama kawan-kawan yang lain diberi kerehatan. Moga Allah memberi kesembuhan buat yang sakit.

Untuk menghasilkan satu research proposal, saya sudah melihat ratusan journal sejak beberapa hari yang lalu. Ada rasa ingin termuntah. Kata teman yang lain pula, mereka nyaris sawan. Dan bagi setiap journal pula, critical appraisal perlu dilakukan. Sakit kepala dan jiwa. Apa saya merepek ini?

Sejujurnya saya mahu bercerita tentang wabak dan saya juga mahu menjawab soalan Syuhada, cuma saat ini saya masih pening-pening lalat sebenarnya. Mahu sahaja saya menukar bidang. Saya mahu jadi wartawan. Tulis sahaja apa yang ada di kepala. Fantasi pun boleh ditulis, tak perlu susah-susah mengkaji. Tipu pun tidak jadi masalah.

Dah baca paper hari ini? Baca di sini perihal satu kejadian.

Singapura puji langkah PDRM tangani perhimpunan haram
04/08/2009 12:36pm

SEPANG 4 Ogos – Kerajaan Singapura memuji pendekatan Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam mengendalikan perhimpunan haram, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan.

Menurut beliau, Singapura menyifatkan cara Polis Malaysia menangani perhimpunan haram membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada Sabtu lalu sebagai profesional kerana tidak menggunakan kekerasan fizikal.

Beliau baru pulang dari Singapura setelah menerima Darjah Utama Bakti Cemerlang Singapura daripada Presiden republik itu, S. R Nathan pada sidang akhbar di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini hari ini. – Utusan.

Kalau ye pun nak tipu, agak-agaklah. Teringat adik saya buat lawak translation peribahasa melayu. Like frog under the coconut shell betullah wartawan ini. Satu dunia tahu polis Malaysia guna KEKERASAN. Wartawan ini duduk kat bumi ke? Bohong pun agak-agaklah. Kalau ye pun kau tak pergi tempat scene, tengoklah youtube. Budak 2 tahun pun pandai bukak youtube.


No comments: