Sunday, November 02, 2008

Hud Hud...


Hud Hud telah membawaku bertemu manusia-manusia yang hidup dalam jahiliyyah sepertimana Hud Hud dalam catatan sejarah yang membawa Nabi Sulaiman kepada satu kaum yang menyekutukanNya.. Lantas Hud Hud menyedarkanku tentang tanggungjawab dakwah. Dengan Hud Hud, aku mengembara.

Aku menyayangi Hud Hud kerana dakwah. Hud Hud telah banyak membantuku dan menyedarkanku dari lena.

Aku membasuh dan mengelap badan Hud Hud. Aku menjaganya sepenuh hati. Manusia lain mungkin memandang pelik tingkahku itu. Aku hanya melakukannya kerana aku menyayangi Hud Hud. Hud Hud perlu hidup lebih lama dari tuannya. Hud Hud tidak boleh sakit seperti tuannya. Fizikal Hud Hud juga perlu dijaga agar tahan lama. Hud Hud perlu sihat demi membantu kelangsungan perjuangan dakwah.

Biiznillah buat ayah dan ibu yang mengurniakan Hud Hud buatku, moga Allah menjadi saksi atas segalanya…

Aku menyayangi segala sesuatu yang membawaku padaNya dan dakwah ini…

2 comments:

Azlin Halim said...

Hud Hud kaler hijau..yg awak basuh time hujan2 tu..hehe.. syg betul rupenya awk dgn Hud Hud tu..

Ummu Afeera said...

haha...basuh time hujan...memang kelakar...