Wednesday, August 01, 2007

Win-Win..

Saya terlalu gembira dengan tulisan Ustaz Hasrizal bertajuk Habit 4: Think Win-Win Untuk Survival Dakwah. Tulisan tersebut benar-benar adalah sesuatu yang saya pendamkan dan pernah diluahkan. Tapi sayang seribu kali sayang, tulisan saya tidak diapprove oleh moderator yahoogroup jemaah saya.

Barangkali mereka ada asbab yang jelas untuk menolak tulisan saya. Allahu A’lam.

Dalam senario yang lain, selalu sahaja ibu bapa merungut bahawa si anak tidak mahu mendengar kata. Tetapi apabila kata-kata yang sama dikatakan oleh motivator terkenal seperti Dr Fadzilah Kamsah, anak-anak itu mahu mendengar. Saya menganggap biarlah isu saya bersama jemaah juga begitu.

Barangkali mereka tidak mengendahkan tulisan saya, tapi biarlah mereka mengambil hikmah dari tulisan seorang ustaz yang telah lama berkecimpung dalam dunia dakwah. Itu doa saya.

No comments: