Wednesday, September 10, 2014

Duri ujian..

Entahlah, saya perlu menulis. Menuangkan segala keluh kesah yang berlegar di minda. Penat. Teruji. Semuanya sedang saya lalui kini. Yang pasti saya merasakan saya berseorangan. Lantas cuba mengingatkan kembali, Allah itu ada di sisi. 

Jalan dakwah yang saya cintai. Jalan yang telah menemukan saya dengan banyaknya kelemahan diri sendiri. Saya mengakui kesilapan diri cuma dunia terlalu suka mengadili. Saya jadi pesimis untuk melangkah. 

Mungkin Allah 'menghinakan' saya kini untuk saya belajar dan menarbiah diri. Cuma serasanya kali ini saya rasa ditinggalkan. Adakah ini juga yang dilalui oleh akhawat lain yang tidak saya temui lagi kini di atas jalan ini? Adakah ini pengajaran untuk saya yang mengabaikan hak-hak ukhwah?

Ada tarbiah dalam semuanya..

No comments: