Tuesday, February 12, 2013

BM...

Baitul Muslim (BM)? Oh ye.. seandainya Allah izinkan, saya akan menaiki tangga kedua maratibul amal dalam tempoh 6 hari lagi..

Soalan yang paling banyak ditanya dalam menghadapi hari-hari akhir ini, "Apa perasaanya?"

Saya tak dapat lari dari rasa nervous yang sangat menggoncang hati dan perasaan.. Saya cuba melarikan diri dari perasaan itu tapi tak boleh.. Thanks God that i am still working till the last day before the marriage..

Kata Zaid, "Kalau nervous, normal. Tak nervous, tak normal". Huhu..

Saat melihat majlis akad nikah abang saudara baru-baru ini, i did cried. Sebabnya merasai sendiri betapa beratnya mithaqan ghaliza lafaz nikah tersebut.. Apatah lagi betapa beratnya beban yang dipikul sebagai seorang du'at yang memikul tugas syahadatul haq sepanjang masa..

Jujurnya mereka yang mengenali saya sedari awal dan membaca jatuh bangunnya kehidupan saya, pasti tahu betapa pesimisnya saya terhadap perkahwinan itu sendiri kerana hari-hari yang telah saya lalui.. Ya, saya pernah melalui pembedahan..

I did inform akh (through orang tengah) multiple times regarding that.. Honestly, i did hope that he rejected me.. I am in denial state sampailah proses pertunangan itu..

Kenapa masih hantar borang BM? Jujurnya proses BM saya beberapa kali tak jadi.. Aiman pernah bertanya, "Kalau contohnya kita tak dapat anak dan dah jumpa 100 doktor, adakah kita perlu bertemu doktor yang ke 101?" Kata Aiman, orang yang faham qadar akan terus bertemu doktor ke 101 dan seterusnya..

Saya tahu borang BM yang terakhir perlu saya hantar adalah di Johor.. Saya tak nak Allah bertanya satu ketika di akhirat kelak, kenapa saya tidak menghantarnya.. Kalau tiada rezeki, saya redha sebab akur dengan segala kelemahan diri.. Sedikit lewat juga menghantarnya kerana konflik diri..

“Jika datang kepada kamu seorang lelaki yang engkau redhai agamanya dan akhlaknya untuk meminang perempuan kamu maka nikahkanlah dia jika tidak kamu lakukan demikian maka akan timbullah fitnah dan kerosakan”. (hadith hasan riwayat Tirmidzi no 1084).
 
Allah izinkan akh menerimanya.. Kenapa? Sepertimana yang dia tegaskan, kerana dakwah dan tarbiah.. Jujurnya tiada apa-apa pun pada saya.. Tin kosong.. Huhu..

Biarlah Allah yang menentukan segalanya.. Perencanaan lagi 6 hari ini pun dalam rencanaNya.. Allah yang menentukan segalanya.. Huhu.. Allah knows best.. I am not sure whether i'm prepared or not.. Dan saya serahkan sepenuhnya urusan ini pada Allah.. ALLAH KNOWS BEST!!!

DENGAN HORMATNYA MENJEMPUT SAHABAT-SAHABAT DAN KENALAN KE MAJLIS PERKAHWINAN KAMI. 

Ummu Afeera Zainulabid & Akh Mat Sharil Abdul Talib 

PIHAK PEREMPUAN: 17 FEBRUARI 2013 DI DEWAN SERBAGUNA TAMAN PELANGI INDAH, JALAN CANTIK 5, TAMAN PELANGI INDAH, 81800 ULU TIRAM JOHOR. JAMUAN MAKAN : 11 PAGI - 5 PETANG 

PIHAK LELAKI: 23 FEBRUARI 2013 DI KEDIAMAN A.14 FELDA SRI PAGI JENGKA 17, 26400 BANDAR JENGKA, PAHANG. JAMUAN MAKAN : 11 PAGI - 3 PETANG 

SEMOGA DENGAN KEHADIRAN DAN DOA KALIAN AKAN MEMERIAHKAN DAN MEMBERI KEBERKATAN DALAM MAJLIS INI.

2 comments:

Anonymous said...

Ain : Penulisan2 anda sgt menyentuh. :'( Teruskn menulis ya. May Allah bless your marriage life. Love you. :)

Ros said...

Tahniah..
semoga menjadi isteri yg solehah..
diberkati dan disatukukan jua di syurga..