Sunday, March 22, 2009

Akhlaq..

Meremang rasanya menonton video ini.

Insan yang berbicara dalam video ini telah pun syahid. Pada 26 Rabiul Akhir 1410H bertepatan 24 November 1989, Dr Abdullah Azam bersama 2 orang anaknya, Muhammad dan Ibrahim, beserta dengan anak lelaki al-marhum Sheikh Tamim Adnani (seorang Ulama Mujahid ) dibunuh dalam satu ledakan di Arbab Road, Peshawar, Pakistan,ketika dalam perjalanan menuju ke Masjid utk menunaikan sholat jumaat, dengan kekuatan 20kg TNT(explosive) yang diledakkan dengan alat kawalan jarak jauh.

Betapa gerunnya musuh Allah dengan insan ini. 20 kg TNT diperlukan untuk mengebom beliau, namun Allah tetap menjaga jasad Assyahid.

Insan yang sedang dibicarakan olehnya dalam video ini juga telah pun syahid.

Saya? Masih bermujahadah dengan iman yang berbolak balik. Untuk menjaga iman yang sekelumit cuma juga kadangkala terasa begitu payah. Malunya..

Saya lebih terasa menonton video ini.

Akhlak saya? Perbuatan-perbuatan yang tidak berfaedah yang saya lakukan juga seakan bermain di fikiran. Ya Rabb, saya merayu kekuatan dariMu...

No comments: